• Wpisów: 35
  • Średnio co: 72 dni
  • Ostatni wpis: 6 lat temu, 13:05
  • Licznik odwiedzin: 30 253 / 2619 dni
 
fau
 
Jak moje antykoncepcyjne alter ego obiecało, wrzucam przepis na owsiankę w wersji smacznej i smaczniejszej i wczorajsze domowe bułki.

Zacznijmy od owsianki, którą od niemal 2 lat jem dzień w dzień na śniadanie:

Owsianka wersja smaczna, czyli light dla dietujących
Składniki:
3 łyżki mieszanki płatków owsianych i otrębów owsianych w proporcji 1:1
20 migdałów
woda mineralna
1 łyżka siemienia lnianego

Przygotowywujemy wieczorem. Mieszankę owsianą i migdały zalewamy wodą  i wstawiamy pod przykryciem do lodówki, (bo inaczej może się zepsuć. W zimie można ją tak poprostu zostawić na stole). Rano wyciągamy na jakieś 0,5 h przed śniadaniem, żeby się nieco ogrzała i tuż przed jedzeniem dodajemy świeżo zmielone! siemię lniane.

Owsianka wersja smaczniejsza, czyli bardziej kaloryczna
Składniki:
3 łyżki mieszanki płatków owsianych i otrębów owsianych w proporcji 1:1
20 migdałów
1 łyżka płatków kokosowych
woda mineralna / mleko roślinne, np. sojowe waniliowe
1 łyżka siemienia lnianego
Dowolne owoce

Przygotowywujemy wieczorem. Mieszankę owsianą, kokos i migdały zalewamy wodą lub mlekiem roślinnym i wstawiamy pod przykryciem do lodówki. Rano tuż przed jedzeniem dodajemy świeżo zmielone! siemię lniane i owoce.

Uwagi: Siemię lniane jest idealnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 i omega 6, które odpowiadają za bardzo, bardzo wiele w naszym organiźmie, ale wszystkich napewno zainteresuje, że w tym "bardzo wiele", kryje się wygląd skóry, jej gładkość i stan nawilżenia. Kwasy te się szybko rozkładają więc ważne jest, aby mielić siemię tuż przed spożyciem. Kupowanie już mielonego jest raczej bezwartościowe.

Migdały znów to źródło m. in. dobrze przyswajalnego wapnia, magnezu, potasu, fosforu i białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, wit E i B2 -> poprawiają wygląd włosów i paznokci

Nie możesz dodać komentarza.